سید مصطفی تاج زاده

شنبه, 10 شهریور 1397 ساعت 04:24

برای اصلاحات هنوز دیر نیست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مصطفی تاج‌زاده: برای اصلاحات هنوز دیر نیست

?مردم به شرطی از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند که برخی رفتارها و سیاست‌ها اصلاح شود.

?سیاستمداری که می‌خواهد در جامعه تاثیرگذار باشد باید در متن مردم باشد. نمی‌توانیم از واشنگتن یا لندن به مردم بگوییم چه کنند و چه نکنند. مردم هم بگویند تو اصلا شرایط ما را درک نمی‌کنی.

?مساله امثال من اینست که در به وجود آمدن این وضع سهیم هستیم. بخشی از خطاها را ما پایه‌گذاری کرده یا نسبت به آن سکوت کردیم. اخلاقا خودم را موظف می‌دانم تلاش کنم تا نارسایی‌ها حل شود.

?فراموش نکنیم که تحت هر شرایطی مردم صاحب این خانه هستند و خواست آنها باید اجرا شود ولو خدایی نکرده اشتباه کنند. بنابر این تابع نظر اکثریت هستیم حتی اگر نپسندیم.

?باورم نمی‌شد در جمهوری اسلامی بازداشتم کنند. چون کار خلافی انجام نداده بودم. بعدها هم خودشان گفتند پرونده مالی و اخلاقی‌ات پاک است و فقط با تو مشکل سیاسی داریم.

?در زندان غیرمستقیم می‌گفتند که تو هم می‌توانی بروی آمریکا. گفتم قبل از انقلاب آمریکا بودم، برگشتم و قصد خارج رفتن ندارم. الان هم دوسال و نیم است که از زندان بیرون آمده‌ام حتی نرفتم ببینم ممنوع‌الخروج هستم یا خیر.

?شاید ظریف تحت شرایط خاصی بتواند در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل مثلا همزمان با مذاکره با وزیرخارجه آمریکا با جان کری هم دیدار کند.

?با وجود دولت پنهان قوانین مربوط به پولشویی یکی پس از دیگری در مجلس تصویب و در شورای نگهبان تایید شد، برای اینکه می‌دانند با افکار عمومی نمی‌توان مقابله کرد. مردم فهمیده‌اند که اگر آن لوایح تایید نشوند، چند ماه دیگر زیان بزرگی به جامعه زده می‌شود. آنوقت همه نگاه‌ها متوجه کانون قدرت می‌شود که چرا جلوی تصویب آنها را گرفت.

?طبق آخرین نظرسنجی ۸۰ درصد مردم از وضع موجود ناراضی هستند که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است، ولی هنوز ۶۰ درصد مردم درعین نارضایتی موافق تغییر نیستند. نه این که فکر ‌کنند جمهوری اسلامی بهترین نظام است بلکه می‌گویند اگر ساقط شود ایران مانند یمن و لیبی می‌شود.

?عدم همراهی اصلاح‌‌طلبان با معترضان خیابانی به این معنا نیست که میان معترضان و حکومت، حاکمیت را انتخاب کرده‌ایم؛ بلکه بین آینده کشور و احساس کنونی‌مان آینده ایران را انتخاب کردیم.

?باید حواسمان جمع باشد که روسیه در دریای خزر سهم ما را ضایع نکند و مراقب باشیم در سوریه امتیازها را تنها نگیرد و با آمریکا علیه ما توافق نکند.

?برخی جوری درباره همه‌پرسی سخن می‌گویند که گویی از چارچوب نظام خارج است. در حالی که در قانون اساسی، رفراندوم پیش‌بینی شده است.

 

خواندن 2974 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.