سید مصطفی تاج زاده

سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 ساعت 10:22

تاج‌زاده در نشست هم اندیشی حزب اتحاد قم: نبايد ماجراجويى كرد اما حرف حق زدن ابداً ماجراجويى نيست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

تاج‌زاده در نشست هم اندیشی حزب اتحاد قم: نبايد ماجراجويى كرد اما حرف حق زدن ابداً ماجراجويى نيست


جلسه هم انديشی اعضای حزب اتحاد قم با حضور برخی اصلاح طلبان این استان و سيد مصطفی تاجزاده، روز يكشنبه دوم ارديبهشت ماه در در مجمع محققين قم برگزار شد.

در این آغاز این نشست محمد جواد كرخی، رييس حزب اتحاد منطقه قم، گزارش كوتاهی از وضعیت فعاليت‎‌های احزاب اصلاح طلب بويژه حزب اتحاد در قم داد و برخی موانع كار سياسی در قم را متذكر شد.

سپس برخی نمايندگان احزاب ( انجمن اسلامی معلمان، كارگزاران، و...) پرسشهای خود را حول محور مسايل روز طرح نمودند كه تاجزاده به آنها پاسخ داد. ضمن يادداشت به تفصيل پاسخ دادند

تاج‌زاده گفت: برای تقویت نظام حزبی و احزاب کشور کافی است در انتخابات( چه شوراها و چه مجلس) نیمی از کرسی ها به احزاب اختصاص یابد. به این ترتیب که مثلا برای شهر تهران با ۳۰ نماینده، هر فرد ۱۵ نامزد و نیز یک حزب رای دهد تا احزاب به نسبت آرای کسب شده در سراسر کشور تعدادی کرسی به خود اختصاص دهند و آنها را با شایسته ترین کادرهایشان پر کنند.عملی شدن این پیشنهاد به قدرتمندی مجلس و شوراهای شهر برای پیشبرد امور و مهار مشکلات کمک خواهد کرد.

وی افزود: ما در شش انتخابات اخیر از گزینه های تایید صلاحیت شده حمایت کردیم و امروز هم از تصمیم خود دفاع می کنیم. چرا که در آن زمان بهترین اقدام بود ولی اگر اکنون بخواهیم در انتخابات شرکت کنیم، باید متفاوت رفتار کنیم چرا که فضای ذهنی جامعه ما بعد از دی ماه ۹۶ تغییر کرده است. ما فرزند زمان و مکان خود هستیم و باید متناسب با شرایط هر زمان عمل کنیم.

تاجزاده تاکید کرد: اکثریت مردم بر این باورند اندیشه و جریانی که می تواند کشور را نجات دهد اصلاح طلبی است، ولی وقتی ببینند با رای به اصلاحات هم کاری انجام نمی شود، نه فقط از آنها ناامید می شوند. بلکه از کل ساختار مایوس می شوند. در حال حاضر مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، محیط زیستی و ... روی هم تلنبار شده اند. این وضعیت از یک جهت فرصتی بزرگ ایجاد کرده است و از جهتی تهدیدی مهلک به شمار می رود چراکه ممکن است ایران را از پا درآورد. فرصت نیز از این جهت که ممکن است ما را مجبور کند که دور هم جمع شویم، یکدیگر را به رسمیت بشناسیم و گفتگو کنیم و از تمامیت خواهی دست برداریم!

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: این که در نماز جمعه یک شهرستان دو گروه از مردم دو نوع شعار کاملا مغایر هم سر می دهند بدون آنکه کمترین اصطکاک فیزیکی پیش بیاید از یک سو نشان دهنده فرهنگ سیاسی غنی مردم است و از سوی دیگر آشکار کننده شکاف خطرناکی است که در جامعه بوجود آمده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به دلایل عدیده در شرایط کنونی در جمهوری اسلامی کودتا و انقلاب منتفی است. باوجود این مستعد درگیری داخلی است. بنابراین باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم. اگر خدای ناکرده ما در چرخه خشونت گرفتار گردیم، شاید بیست سال طول بکشد تا بتوانیم از آن خارج بشویم و شاید هم بیشتر! با توجه به جمیع مسایل و مشکلات صریح بگویم تقدیر ایران فروپاشی است مگر آن که با بَدای گفتگو و همدلی ملی، این قضای محتوم را تغییر دهیم.

تاج زاده تاکید کرد: ما با دولت سايه مشكلى نداريم كمااينكه در اكثر كشورهاى دموكراتيک نيز اوپوزیسیون قانونی چنين دولتی تشکیل می دهد. مشكل ما با دولت پنهان است؛ كسانى كه در پشت نهادهای حکومتی بویژه نهادهای انتصابی پنهان می شوند و از آنها به سود منافع خود سواستفاده می کنند. قدرت دارند اما نه مسئوليت می پذیرند و نه پاسخگو هستند. يكى از مشكلات كشور ما عملکرد جناحی نهادهايى است كه بايد غیرسياسى باشند. اساساً نهادهاى انتصابى مثل شورای نگهبان، سپاه، قوه ى قضاييه و صدا و سيما نبايد جهت و گرايش سياسى از خود نشان دهند.

وی افزود: در جبهه اصلاحات ما در حال حاضر دو گرايش عمده داريم كه بايد در مورد يكى از آن دو اجماع كنيم. گروهی راه حل صبر و انتظار را پیشنهاد می کنند و می گویند بايد صبر كرد تا شرايط کانون قدرت و ثروت را مجبور به عقب نشینی کند و او خود راه بر اصلاح امور و مسئولیت پذیرفتن منتقدان باز کند. گروهی نیز معتقدند بايد از این فرصت استثنایی در اين بزنگاه تاریخی و البته بسیار پرمخاطره حداكثر استفاده را كرد. الان وقت آن است که بگوئیم بايد آزادى بيان و قلم و رسانه تامین شود. شوراى نگهبان نظارت استصوابى را كنار بگذارد چراکه حق ندارد شايستگان ملت را بى دليل كنار بگذارد. صدا و سيما بايد چند صدايى شود و تريبون يك جناح و خط فكرى خاص نباشد. باید از شبکه های داخلی و خارجی هر دو بهره برد و گفت ما از تلگرام كوچ نمى كنيم، زیرا راه مبارزه با انحصار ايجادانحصار جدید نيست. ما بدنبال رقابت آزاد ميان پيام رسان ها هستيم و نه اينكه از يك انحصار به انحصار ديگر درآييم.

تاج زاده تاکید کرد: از ديگر مواردى اصلاحى كه بايد مورد توجه قرار گيرد تاكيد بر شفافيت در نهاد هاى كشور است. مثل همين گام بلندی كه اخيراً شهردارى تهران برداشت و تمام طرح هاى يک ميليارد تومانى شهردارى را با جزئيات در سامانه شفافیت قرار داد تا عموم مردم بتوانند آن را مشاهده و بررسى كنند. مطالبه شفافيت در شهردارى تهران باید به تمام دستگاه ها و استان ها تعمیم یابد. مثلاً مردم قم نيز همين مطالبه را از شهردارى شهر خود بکنند. دستگاه هاى دولتى نيز باید در همين جهت حرکت كنند و اين مهم با مطالبه گرى صريح و شفاف مردم تحقق می یابد.

وی گفت: يكى از دلايل ياس مردم آن است كه كسانى را نمى بيند كه حرف آنها را بزنند و از حقوق آنها دفاع كنند. مشكل اينجاست كه ما زیادی محافظه كار شده ايم. به باور من نبايد ماجراجويى كرد اما حرف حق زدن ابداً ماجراجويى نيست.

0011

خواندن 2643 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 ساعت 10:42

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.