سید مصطفی تاج زاده

پنج شنبه, 07 تیر 1397 ساعت 07:13

شعار ما گفت و گو با همه از بازجوها در اوین تا رهبران کاخ سفید در آمریکاست

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

???شعار ما گفت و گو با همه از بازجوها در اوین تا رهبران کاخ سفید در آمریکاست
✍? #سیدمصطفی تاجزاده

✅به دلیل تغییراتی که در جامعه، منطقه و جهان به وقوع پیوسته است، همه ما حتی آقای خاتمی نیز باید گفتمان خود را اصلاح و به روز کنیم.

✅اصلاحات اگر می‌خواهد همچنان حرف اول را در ایران بزند باید اولا نسبت به رسیدگی به قشرهای محروم بیشترین توجه را کند. ثانیا همه قشرها را در شهر و روستا به یک میزان مخاطب قرار دهد.

✅من در جزوه "پدر مادر ما باز هم متهمیم!" گفتم که اصلاحات طرفدار حل مسائل با گفت و گو است. شعار ما گفت و گو با همه از بازجوها در اوین تا رهبران کاخ سفید در آمریکاست. بنابراین با اصل پیشنهاد که ما باید با امریکا مذاکره کنیم موافقم و باید کوشید که با دیپلماسی مشکلات فیمابین برطرف شود. البته به شرطی که امنیت و منافع ملی ما حفظ شود. به نظر من جمهوری اسلامی باید با آمریکا مذاکره کند. این به نفع دوطرف است. می‌ماند بحث‌های تاکتیکی آن که چگونه، کی و از با چه کسانی؟

✅اگر امروز شبکه‌های فارسی زبان خارجی جاذبه و مخاطب دارند، در درجه اول به فقدان جاذبه در صدا و سیما برمی‌گرد.

✅اگر تغییری جدی در صدا و سیما رخ ندهد و با خروج از تک صدایی، آینه ملت نشود، جمهوری اسلامی همچنان فضای رسانه‌ای را به مخالفان خود خواهد باخت.

✅نسل جوان اگر بخواهد سخن نخست را در سپهر سیاست بزند، همراه با کسب آگاهی‌های لازم و استفاده روزافزون از فضای مجازی، لازم است که به خود نیز سامان و تشکل دهد؛ یا به احزاب موجود بپیوندند و آنها را تقویت و به روز کند یا خود حزب مقتدری تشکیل دهد تا بتواند مطالباتش را به شکل جدی پی بگیرد.

✅امروز جامعه ما در بسیاری از زمینه ها با ۲۰ سال پیش قابل قیاس نیست، پس لازم است جنبش اصلاحی متناسب با این تغییرات، دیدگاه خود را در عرصه‌های مختلف از قانون اساسی تا تفکیک قوا و دولت قانونی و همین طور دولت پنهان، مشکلات بزرگ جامعه در زمینه‌های معیشتی و اجتماعی و نیز در سیاست خارجی و احترام به سبک‌های گوناگون زندگی و غیره با شفافیت اعلام کند تا هم تفاوتش با دیگر جریان‌ها روشن شود و هم مردم از راه حل‌های اصلاحات برای خروج از بحران آگاه گردند.

✅ضروت حضور زنان در ورزشگاه به تغییری برمی‌گردد که در چند دهه گذشته نه تنها در ایران بلکه در جهان رخ داده است. زمانی که ما نوجوان بودیم ورزش‌هایی مانند فوتبال عمدتا مردانه بود و زنان به آن کمتر علاقه نشان می‌دادند. اما دو سه دهه است که زنان پا به پای مردان نه تنها به فوتبال عشق می‌ورزند بلکه تیم‌های قوی و حتی حرفه‌ای تشکیل داده‌اند و در عرصه فوتبال فعال هستند.

✅نمونه موفق آن تماشای مسابقات تیم ملی فوتبال ایران با اسپانیا و پرتقال توسط زنان و مردان ایرانی به‌گونه‌ی مشترک در استادیوم آزادی بود که تجربه‌ای مثبت به‌شمار می‌رود و ثابت کرد که دلواپسی دلواپسان در این زمینه‌ها را نباید چندان جدی گرفت زیرا جدی نیست و اکثریت قاطع ایرانیان نیز آن را جدی نمی‌گیرند.

متن کامل در :

https://goo.gl/4WaHBh
لینک کامل گفت‌وگو در ایرنا:
http://www.irna.ir/fa/News/82954835

@MostafaTajzadeh

خواندن 2738 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.