سید مصطفی تاج زاده

یکشنبه, 13 خرداد 1397 ساعت 17:02

سیاست‌ورزی از جنس مادرانه

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 سیاست‌ورزی از جنس مادرانه

✍?فخرالسادات محتشمی پور

✅در پنج شنبه‌ای که گذشت ششمین سالگرد درگذشت فریده ماشینی فعال سیاسی، قران پژوه و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی برگزار شد، مراسمی که با عنوان "سیاست ورزی زنانه" و با سخنرانی محمدرضا خاتمی آغاز شد و در ادامه معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، فخرالسادات محتشمی‌پور، نوشین طریقی و خانم فهیمی در آن به ایراد سخن پرداختند.

✅هرچند این همه نام‌هایی نبود که برای گرامیداشت یاد فریده ماشینی در کنار هم جمع شده بودند که شهیندخت مولاوردی، سیدمصطفی تاج‌زاده، علی شکوری‌راد، آذر منصوری، هادی خانیکی، سیدمحمود حسینی، الهه مجردی، حیدری، زهره آقاجری، حسین کاشفی، نرگس کریمی و ... در میان حاضران این نشست به چشم می خوردند.

✅ فخرالسادات محتشمی پور در این مراسم با اشاره به موانع موجود در مقابل زنان مشارکت سیاسی زنان را ضعیف خواند و گفت:

✅مشارکت سیاسی زنان ازآن‌جهت که نسبت به افزایش آن احساس نیاز نمی شود و نزد برنامه ریزان و سیاست گزاران اولویت و ضرورتی برای آن متصور نیست هم جنان مورد بی‌اعتنایی و بی‌مهری قرار دارد.

✅ازآنجاکه زنان بالقوه مادرند و حتی اگر این قابلیت در آن‌ها به فعل درنیاید حس مادری در همه زنان وجود دارد حضور اجتماعی آنان کاملاً متأثر از این غریزه خواهد بود و نقشی که زنان براثر نیاز خود یا ضرورت‌های اجتماعی می‌پذیرند تحت تأثیر حس مادرانه آنان است.

✅از این روز انتظار می‌رود مدیران زن با درکی متفاوت از هستی، مدیریتی متفاوت از مردان داشته باشند و اگر اکنون در برخی موارد شاهد این تفاوت نیستیم به دلیل تحمیل سلطه و جبر مدیریت مردانه و نحوه ارزش‌گذاری‌هاست نه عدم تفاوت نگاه و روش.»

✅در میدان تحزب هم آش همین آش و کاسه همین کاسه است؛ یا باید در چارچوب‌های خشک مردانه احزاب بمانی و عمل کنی یا غزل خداحافظی را بخوانی و به سمت ایجاد تشکل‌های زنانه بروی. در این میان اما زنان سخت‌جانی از نسل فریده ماشینی بودند که در عرصه سیاستِ مردانه ماندند وسعی در تلطیف آن داشتند.
✅من شاهد بودم که او زیر پذیرش پست‌های دولتی نرفت و در سنگر آموزش و پژوهش درجایی که فکر می‌کرد می‌تواند موثرباشد ماند و خدمت کرد اما سیاست ورزی را از طریق عضویت فعال در حزب مشارکت ادامه داد. چون از آیات قرآن آموخته بود که تغییر سرنوشت آدمی به دست خود اوست.

✅برای خواندن این سخنرانی روی دکمه "INSTANT" بزنید:


@emtedadent
@MostafaTajzadeh
http://telegra.ph/ششمین-سالگرد-درگذشت-فریده-ماشینی-برگزار-شد-سیاست-ورزی-زنانه--گزارش-تصویری-06-03

خواندن 2593 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 13 خرداد 1397 ساعت 17:56

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.